22 Kasım 2014 Cumartesi

BANDIRMA - BURSA - OSMANELİ HIZLI TREN PROJESİ

      Ulaştırma Bakanlığının hayata geçirdiği hızlı tren projelerinden biri olarak Bandırma Limanı' nı ve Bursa ilini mevcut İstanbul - Ankara yüksek hızlı tren hattına entegre etmek üzere Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından projeledirilmiştir. Bandırma - Bursa - Ayazma - Osmaneli güzergahının ilk aşaması olarak Bursa - Yenişehir hattında çalışmalar devam etmektedir.Proje tümüyle tamamlandığında Bursa - Ankara arası hızlı tren yolculuğunu 2 saat 15 dakikada yapılması planlanmaktadır.



      Bursa - Yenişehir hattının ihalesi 1 Ağustos 2011 yılında yapılmış ve ihaleyi Çelikler Holding kuruluşu olan YSE Yapı San. ve Tic. A.Ş. kazanmıştır. Proje Bursa yeni hal binasından başlayarak Bursa - Mudanya karayolunu dikey geçecek Bursa ilinin kuzeyinden Turanköy ve Havaalanına uğrayarak Yenişehir'de son bulacaktır. Daha sonra ise proje her iki taraftan da uzatılarak  İzmir ve İstanbul - Ankara hatlarına bağlanılacaktır. Projenin ilk aşamasında YSE Yapı toplam da 16500 metre uzunluğa ulaşan 12 tane delme tünel, 171 metre uzunluğunda aç-kapa tünel, 9 adet viyadük (toplam boy:6.266 metre) 11 adet üst geçit ve 6 tane üst geçit yapılacaktır. 12 adet delme tünelleri 4 ayrı alt yüklenici firma yapacaktır. Projenin müşavirliğini ise UBM (Ulaştırma Birleşmiş Müşavirler) Müşavirlik Hizmetleri A.Ş.  üstlenmiştir.
    

Bursa - Yenişehir Hızlı Tren Hattı Proje Bilgileri

Tren yolu proje dizayn hızı : 250 km/sa

Tren yolu işletme hızı : 200 km/sa

İki ray arası mesafe : 1.435 milimetre

Minimum kurp yarıçapı: 3.500 metre

Maksimum eğim : Binde 16

Kurp içi maksimum dever : 130 milimetre